بهمن حاجی پور bahman hajipour
دکتر بهمن حاجی پور در سال ۱۳۴۴ در شهر اندیمشک استان خوزستان متولد شد.
مدرک کارشناسی خود را در رشته مدیریت صنعتی از دانشگاه علامه طباطبایی اخذ نمود .
کارشناسی ارشد را در رشته مدیریت صنعتی از دانشگاه تربیت مدرس اخذ نمود.
سپس در رشته مدیریت بازرگانی- سیاستگذاری بازرگانی از دانشگاه شهید بهشتی در دکتری
تخصصی فارغ التحصیل شد.
دکتر حاجیپور در حال حاضر دانشیار گروه آموزشی مدیریت بازرگانی دانشگاه شهید بهشتی
می باشد.
برخی ازسوابق اجرایی :
عضو هیئتعلمی دانشگاه چمران (۱۳۷۵-۱۳۸۳)
همکاری با دانشگاه امام صادق
مدیرکل آموزش دانشگاه شهید چمران
رئیس یکی از مراکز دانشگاه پیام نور
مدیر و مجری طرحهای زیر:
طراحی مدل جایابی صنایع استان خوزستان با رویکرد AHP
طراحی مدل ارزیابی ۳۶۰درجه در گروه مدیریت دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی دانشگاه شهید چمران
طراحی استراتژی منطقه آزاد خلیجفارس
طراحی استراتژی دانشگاه شهید بهشتی
طراحی مدل جانشینی مدیران استان فارس
بررسی ارتباط ساختار سازمانی و …(-صندوق حمایت از پژوهشگران کشور
کانون ارزیابی و ارتقا مدیران فولاد خوزستان
کانون ارزیابی متقاضیان استخدام سازمان انرژی اتمی بوشهر
طراحی استراتژی هولدینگ حملونقل بنیاد جانبازان
برخی از آثار :
بازار شناسی و تحلیل استراتژیک بازار کشورهای اسلامی (انتشارات دانشگاه امام صادق (ع))
رهبری راهبردی در خدمات عمومی (انتشارات دانشگاه امام صادق (ع))
چیستی راهبرد: درآمدی بر الگوهای شکلگیری راهبرد (انتشارات سمت)
راهنمای گامبهگام برونسپاری برای مدیران (رویکرد راهبردی)
قابلیتها برای مدیریت راهبردی هدایت از طریق نوآوری فناورانه
استعارههای استراتژی: نگاهی خلاقانه به آموزش مدیریت راهبردی (انتشارات دانشگاه امام
صادق (ع))
کتابهای ترجمه شده :
1. , Tehran, 2016, ISBN:9786002144966.
2. , Tehran, 2016, ISBN:9786002144973.
3. , سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی ( سمت), Tehran, 2012, ISBN:9789645307880.
4. "راهنمای گام به گام برون سپاری برای مدیران (رویکرد راهبردی)", صهبا رایان, تهران, 1396, شابک:978-600-94899-5-4.
5. "قابلیت ها برای مدیریت راهبردی هدایت از طریق نوآوری فناورانه", مرکز نشر دانشگاهی, 1396, شابک:789640115206.
مقالات علمی ارائه شده در همایش ها:
1. ب. حاجی پور, ع. موتمنی, س. طیبی ابوالحسنی, "مروری بر مفاهیم تجاریسازی با تاکید بر نقش و جایگاه پارکهای علم و فناوری در پیشرفت کشور" دهمین کنگره پیشگامان پیشرفت, 1395.
2. غ. خورشیدی, ب. حاجی پور, ش. عزیزی, ح. حنظل عیدانی, "تعیین و اولویت بندی عوامل و شاخص های موثر بر توسعه صادرات در مناطق آزادتجاری ایران" کنفرانس بین المللی مدیریت تغییر و تحول, 1395.
3. غ. خورشیدی, ب. حاجی پور, ش. عزیزی, ح. حنظل عیدانی, "طراحی و تبیین الگوی توسعه صادرات در مناطق آزاد تجاری ایران" کنفرانس جهانی مدیریت، اقتصاد، حسابداری و علوم انسانی در آغاز هزاره سوم, 1395.
4. م. شعاعی, م. دهقانی محمد آبادی, ب. حاجی پور, "مولفه های توسعه فرهنگی از منظر امام خمینی ره" همایش تبیین اندیشه های سیاسی و اجتماعی امام خمینی (ره), 1393.
5. ب. حاجی پور, ا. محمودی, م. منتیان, "شناسایی معیارهای انتخاب بهترین تامین کننده با روش تحلیل عاملی تاییدی در شرکت فولاد خوزستان" اولین همایش ملی مهندسی مدیریت کسب و کار, 1392.
6. س. دانا, م. حمیدی زاده, ب. حاجی پور, "ناکارآمدیهای موثر در صادرات گل وگیاه ( مورد مطالعه بازار صادرات گل و گیاه خوزستان)" دومین همایش ملی علوم مدیریت نوین, 1392.
7. س. براموند, م. حمیدی زاده, ب. حاجی پور, "بررسی رابطه توانمندسازی و کارآفرینی سازمانی با رضایت شغلی" کنفرانس ملی کارآفرینی، تعاون، جهاد اقتصادی, 1390.
مقالات علمی چاپ شده در مجلات:
1. B. Hajipour, M. Esfahani, "Delta model application for developing customer lifetime value" , Marketing Intelligence & Planning, Vol.37, pp.298-309, 2019.
2. G. Khorshidi, B. Hajipour, S. Azizi, H. Hanzal eydani, "A study to design and explain the export development model in Iran s free trade zone" , International Business Management, Vol.10, pp.2941-2954, 2016.
3. G. Khorshidi, B. Hajipour, S. Azizi, H. Hanzal eydani, "An Investigation of Reliability and Validity of Questionnaire Designed for Development of Export in Iranian Free Commercial Regions" , JOURNAL OF APPLIED ENVIRONMENTAL AND BIOLOGICAL SCIENCES, Vol.6, pp.118-126, 2016.
4. B. Hajipour, M. Ghareche, M. Hamidizade, F. Mohammadian sefat, "Raising Halal Cosmetic Awareness among the respective Consumers" , International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, Vol.5, pp.338-349, 2015.
5. F. Mohammadian sefat, B. Hajipour, "Halal Cosmetics Supply Chain - A Conceptual Model" , International Journal of Information Systems and Supply Chain Management, Vol.5, pp.33-43, 2015.
6. G. Khorshidi, B. Hajipour, S. Azizi, H. Hanzal eydani, "Determination of environmental factors affecting Export performance in Iran s Free Trade Zones" , International Research Journal of Finance and Economics, 2015.
7. B. Hajipour, B. Bavarsad, S. Zarei, "Effect of marketing factors on brand relationship equity and affects the customers purchase intention" , Journal of management research, Vol.5, pp.317-332, 2013.
8. B. Hajipour, B. Bavarsad, Z. Asadi, "Investigation the service friendship communicational skill and personality traits in high-contact service" , Journal of management research, Vol.5, pp.233-249, 2013.
9. B. Hajipour, F. Rahimi, M. Hooshmand, "Market orientation review and new reseearch agenda" , Journal of management research, Vol.1, pp.92-111, 2013.
10. S. Yazdanfar, B. Hajipour, A. Ghasemi, "Exploring the Relationships Between Marketing s Accountability and Internal Legitimacy with the Firm Performance _The Case Study of the Productive Brand Owner Firms)" , Australian journal of basic and applied sciences (), Vol.7, pp.777-786, 2013.
11. م. ملکی, ب. حاجی پور, "طراحی و تبیین مدل زمینه های سازمانی تداوم گرایش کارآفرینانه: رویکرد پژوهش آمیخته" , چشم انداز مدیریت بازرگانی, نسخه 19, صفحات:13-38, 1399.
12. ب. حاجی پور, س. طیبی ابوالحسنی, ش. روحانی راد, "شبکه های همکاری علمی در مجلات مدیریت راهبردی ایران" , اندیشه مدیریت راهبردی, نسخه 13, صفحات:83-109, 1398.
13. س. امیرالسادات هفشجانی , م. شفیعی, ب. حاجی پور, م. سلطانی, "شناسایی و الگو پردازی انگیزه های مصرف کنندگان برای مشارکت درخلق ارزش در صنعت نوشیدنی. شرکت زمزم ایران" , تحقیقات بازاریابی نوین, نسخه 9, صفحات:53-76, 1398.
14. ش. عزیزی, ب. حاجی پور, ح. دانایی فرد, ر. قنبرزاده میاندهی, "فهم جوهره پدیده پشیمانی استراتژیک مطالعه پدیدارشناسانه در حوزه استراتژی رفتاری" , مدیریت بازرگانی, نسخه 11, صفحات:277-298, 1398.
15. ش. فردوسی کته گنبدی, ف. ملائی, ب. حاجی پور, . بابائی فرج اباد , "فراروش پژوهش های بازاریابی در ایران، بررسی نزدیک بینی در روش ها" , پژوهش های مدیریت در ایران, نسخه 23, صفحات:183-199, 1398.
16. غ. خورشیدی, ب. حاجی پور, م. جعفرزاده کناری, "طراحی و تبیین مدل رفتار مصرف کنندگان کالاهای تقلبی (محصولات مورد مطالعه کفش ورزشی، عطر و ادکلن، عینک آفتابی و قطعات یدکی خودرو)" , مطالعات رفتار مصرف کننده, نسخه 6, صفحات:297-332, 1398.
17. م. پارسا جم, م. حمیدی زاده, ب. حاجی پور, م. فدایی نژاد, "کارکردهای ریسک در تدوین استراتژی رشد بنگاه ها در صنایع با فناوری پیشرفته" , مطالعات مدیریت راهبردی, صفحات:19-43, 1398.
18. ب. حاجی پور, غ. خورشیدی, م. جعفرزاده کناری, "طراحی و تبیین مدل رفتار مصرف کنندگان کالاهای تقلبی" , مدیریت برند, نسخه 5, صفحات:141-182, 1397.
19. ش. عزیزی, ب. حاجی پور, م. علی عسکری, "طراحی و تبیین الگوی توسعه کارآفرینی در فضای مجازی ایران با تاکید بر سیاست های اقتصاد مقاومتی" , مطالعات راهبردی بسیج, نسخه 21, صفحات:124-161, 1397.
20. ف. مهاجرانی, ب. حاجی پور, ش. عزیزی, ا. عالم تبریز, "طراحی و تبیین الگوی عوامل موثر بر عملکرد در بازارگرایی در دانشگاه فنی و حرفه ای کشور" , مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی, نسخه 11, صفحات:1-22, 1397.
21. م. محمدی, ب. حاجی پور, م. حمیدی زاده, "طراحی و تبیین الگوی همکاری-رقابت: مورد مطالعه گروه سایپا" , کاوش های مدیریت بازرگانی, نسخه 10, صفحات:353-377, 1397.
22. ب. حاجی پور, ح. خصاف مفرد, س. حسینی کشکوئیه, غ. خورشیدی, "چارچوبی برای راهبرد نظام مند نوآوری: مطالعه موردی بخش گیاهان داروئی و معطر در ایران" , علوم مدیریت ایران, نسخه 13, صفحات:1-30, 1397.
23. س. حسینی کشکوئیه, ب. حاجی پور, م. قرهچه, ه. نظامی وند چگینی, "شناسایی و تبیین رویکردهای خلق استراتژی (مطالعه نظری و تجربی در شرکت های منتخب ایرانی)" , چشم انداز مدیریت بازرگانی, صفحات:31-49, 1397.
24. س. حسینی, م. حمیدی زاده, ب. حاجی پور, ع. حاجی کریمی, "ارائه مدل زنجیره تامین بیمارستانی رقابت پذیر در بیمارستانهای خصوصی تهران" , مدیریت اطلاعات سلامت, نسخه 15, صفحات:1-7, 1397.
25. س. طیبی ابوالحسنی, ب. حاجی پور, ع. موتمنی, "تعیین مهم ترین ویژگی های شرکت های دانش محور موفق ایرانی" , پژوهش های مدیریت منابع سازمانی, نسخه 8, صفحات:113-131, 1397.
26. ف. همتی, م. حمیدی زاده, ب. حاجی پور, ش. عزیزی, "طراحی و تبیین مدل توانمندی بین المللی شرکتهای صادرکننده محصولات کشاورزی برای ورود به بازارهای جهانی" , پژوهش های مدیریت عمومی, نسخه 11, صفحات:29-56, 1397.
27. م. پارسا جم, م. حمیدی زاده, م. فدایی نژاد, ب. حاجی پور, "تاثیر منابع بر استراتژی رشد بنگاه در صنایع با سطح فناوری بالا" , مدیریت فردا, نسخه 17, صفحات:15-24, 1397.
28. م. محمدی, ب. حاجی پور, "شناسایی مدل همکاری-رقابت در صنعت خودرو ایران بر اساس رویکرد سیستمی، مطالعه داده بنیاد" , بررسی های بازرگانی, نسخه 16, صفحات:1-22, 1397.
29. س. حسینی, م. حمیدی زاده, ب. حاجی پور, ع. حاجی کریمی, "همبستگی برون سپاری استراتژیک با عملکرد زنجیره تامین بیمارستانی" , مجله مدیریت ارتقای سلامت, نسخه 7, صفحات:60-66, 1396.
30. ش. عزیزی, ب. روستائیان, م. قرهچه, ب. حاجی پور, "پیشایندها و پیامدهای شهرت بانک از دیدگاه مشتری" , پژوهش های مدیریت منابع سازمانی, نسخه 7, صفحات:12-21, 1396.
31. ب. باورصاد, پ. نوروزی, ب. حاجی پور, "تبیین الگوی بهبود ساز وکارهای کسب و کار" , مطالعات مدیریت راهبردی, صفحات:37-64, 1396.
32. ب. حاجی پور, م. قرهچه, م. محمدی, "الگوی گونه شناسی رهیافت های کلان سازمانها در تخصیص منابع بازار یابی" , چشم انداز مدیریت بازرگانی, صفحات:93-109, 1396.
33. غ. خورشیدی, ب. حاجی پور, ش. عزیزی, ح. حنظل عیدانی, "طراحی و تبیین الگوی توسعه صادرات در مناطق آزاد تجاری ایران" , پژوهشنامه بازرگانی, نسخه 2, صفحات:35-65, 1396.
34. ب. حاجی پور, ع. موتمنی, س. طیبی ابوالحسنی, "فراترکیب عوامل موفقیت تجاری سازی محصولات با فناوری پیشرفته" , مدیریت نوآوری, نسخه 5, صفحات:19-54, 1395.
35. س. حسینی کشکوئیه, ب. حاجی پور, ه. نظامی وند چگینی, "رویکرد کارآفرینی، رویکرد غالب خلق استراتژی در شرکت های موفق ایران" , مدیریت فردا, نسخه 15, صفحات:41-62, 1395.
36. ب. حاجی پور, س. حسینی کشکوئیه, س. زارع, "شناسایی عوامل کلیدی موفقیت در رقابت انتخاباتی با استفاده از روش مدل سازی ساختاری-تفسیری(ISM)(مورد مطالعه رقابت انتخاباتی مجلس شورای اسلامی شهر تهران)" , مطالعات راهبردی بسیج, نسخه 19, صفحات:129-157, 1395.
37. ب. حاجی پور, س. حسینی کشکوئیه, س. زارع, "طراحی الگوی بازاریابی سیاسی در انتخابات محلی" , چشم انداز مدیریت دولتی, صفحات:15-39, 1395.
38. ب. حاجی پور, س. طیبی ابوالحسنی, ز. عزیزیان کلخوران, "تحلیل محتوای حوزه مدیریت راهبردی(مطالعه موردی فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی)" , پژوهش های مدیریت راهبردی, نسخه 22, صفحات:13-47, 1395.
39. ب. حاجی پور, س. نجفی, "بررسی تاثیر پذیری عملکرد شرکت های بیمه از گزینه های راهبردی مدل دلتا" , اندیشه مدیریت راهبردی, نسخه 10, صفحات:229-270, 1395.
40. غ. خورشیدی, ب. حاجی پور, ش. عزیزی, ح. حنظل عیدانی, "تعیین و اولویت بندی عوامل و شاخص های موثر بر توسعه صادرات در مناطق آزاد ایران" , علوم و فنون دریایی, 1395.
41. ش. عزیزی, ب. روستائیان, م. قرهچه, ب. حاجی پور, "اثر شهرت از دیدگاه مشتری بر ارزش ویژه برند" , تحقیقات بازاریابی نوین, نسخه 5, صفحات:39-52, 1394.
42. ب. حاجی پور, ف. جعفری زاده, ف. رحیمی, "تاثیر جهت گیری راهبردی و قابلیت های بازاریابی بر عملکرد صادراتی" , چشم انداز مدیریت بازرگانی, صفحات:87-105, 1394.
43. م. حقیقی کفاش, ب. حاجی پور, ن. مظلومی, م. مومنی, "مدلسازی قابلیت نو آوری سازمانی" , مدیریت سازمان های دولتی-دانشگاه پیام نور, نسخه 2, صفحات:27-40, 1394.
44. ب. حاجی پور, ح. نظر پور کاشانی, ه. سوداگر, "تبیین تاثیر منابع نامشهد سازمانی بر عملکرد سازمان بررسی دانشگاههای دولتی کشور" , پژوهش های مدیریت عمومی, نسخه 26, صفحات:115-134, 1393.
45. ف. سلطانیه, ب. حاجی پور, "بررسی تاثیر قابلیت های پویا بر قابلیت های نوآوری با استفاده از تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری در صنایع غذایی" , مهندسی تصمیم, نسخه 1, صفحات:130-165, 1393.
46. ع. ردادی, م. باقری کنی, ب. حاجی پور, "بررسی پاسخ های سازمانی به فشارهای نهادی موردکاوی دانشگاه امام صادق ع" , مدیریت در دانشگاه اسلامی, نسخه 3, صفحات:130-142, 1393.
47. ز. اسدی, ب. حاجی پور, "بررسی عوامل موثر بر اطاعت کردن مشتری در خدمات پر تماس بر اساس تئوری اجتماعی -شناختی بندورا" , تحقیقات بازاریابی نوین, نسخه 3, صفحات:109-126, 1392.
48. ش. یزدانفر , ب. حاجی پور, "مطالعه تاثیرپذیری عملکرد سازمان از پاسخگویی و مشروعیت داخلی واحد بازاریابی" , مدیریت بازاریابی, نسخه 1, صفحات:61-73, 1392.
49. ب. حاجی پور, ح. نظرپور کاشانی, "برنامه ریزی راهبردی و عملکرد تبیین نقش انعطاف پذیری(مطالعه موردی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار)" , بهبود مدیریت, نسخه 6, صفحات:159-178, 1391.