مدرس و مشاوراستراتژیک رضا فضلعلی

مدرس استراتژیک مشاور استراتژیک رضا فضلعلی مدیریت استراتژیک

مدرس و مشاوراستراتژیک رضا فضلعلی

مدرس استراتژیک مشاور استراتژیک رضا فضلعلی مدیریت استراتژیک

مدرس و مشاوراستراتژیک رضا فضلعلی

مدرس استراتژیک مشاور استراتژیک رضا فضلعلی مدیریت استراتژیک 09122940409

  • ۰
  • ۰

نورتون و کاپلان Robert S. Kaplan & David P. Norton

رابرت کاپلان استاد دانشکده‌ بازرگانی هاروارد در شهر بوستون است. او قبلاً در دانشگاه کارنجی ملون تدریس می‌کرد. کارهای تحقیقاتی کاپلان متمرکز بر سیستم‌های سنجش عملکرد به ویژه تعیین هزینه‌ فعالیت‌ها و کارت امتیاز متوازن بوده است. 

دیوید نورتون مؤسس و رییس مرکز همکاری کارت امتیاز متوازن در لینکلن واقع در ایالت ماساچوست است. او همچنین مؤسس و رییس مرکز راه‌حل‌های رنسانس است که یک شرکت ارایه‌دهنده‌ خدمات مشاوره در خصوص کارت امتیاز متوازن است.

کارت امتیازی متوازن یا The Balanced Scorecard Measures, BSC با مطالعه ی کاپلان و نورتون ابداع و طی مقاله ای در مجله ی Harward Business Review  در سال 19922 با عنوان «کارت امتیازهای متوازن: تدابیری که عملکرد را هدایت می‌کنند» منتشر شد.

این متُد متمرکز بر معیارهای به کار گرفته شده در چهار حوزه‌ کلیدی یعنی امور مالی، مشتریان، فرآیندهای داخلی کسب و کار و یادگیری و نوآوری است که نیازمند آن هستند سازمان برای سنجش آن ها، اهدافش را به وضوح روشن کند. کارت امتیاز متوازن نمایانگر تفسیر استراتژی سازمان است و نشان می‌دهد که ریشه‌ مشکلات در کجاست.

دیوید پی. نورتون (متولد 1941) نظریه پرداز بازرگانی ، مدیر اجرایی بازرگانی و مشاور مدیریت است که به عنوان همکار سازنده شناخته می شود ، همراه با رابرت اس. کاپلان ، از کارت امتیازی متوازن. دیوید پی. نورتون Palladium Group ، Inc را بنیان نهاد (که قبلاً با همکاری کارت امتیازی متوازن همکاری می کرد) و به عنوان مدیر اجرایی آن فعالیت می کرد.

نورتون در اوایل دهه 1960 لیسانس خود را در رشته مهندسی برق از موسسه Institute پلی تکنیک Worcester گرفت. وی تحصیلات خود را در انستیتوی فناوری فلوریدا ادامه داد و در آنجا کارشناسی ارشد خود را در تحقیقات عملیاتی و MBA خود را از دانشگاه ایالتی فلوریدا به دست آورد. برای تحصیلات تکمیلی خود به دانشگاه هاروارد نقل مکان کرد ، و در آنجا دکترای مدیریت بازرگانی خود را به دست آورد.

 

نورتون کار خود را در صنعت آغاز کرد. وی با ریچارد ال نولان در سال 1975 بنیانگذار شرکت مشاوره نولان ، نورتون و شرکت شد و به عنوان رئیس آن فعالیت کرد. هنگامی که این شرکت در سال 1987 توسط KPMG Peat Marwick خریداری شد ، نولان تا سال 1992 در این شرکت شریک شد. در سال 1992 نورتون به عنوان رئیس ingموسسه شرکت Renaissance Solutions Inc ، رئیس جمهور شد و در سال 1993 مدیر ارشد اجرایی آن شد. او همچنین با همکاری رابرت اس. کاپلان ، گروه نرم افزاری ESM ، بعنوان گروه پالادیوم ، با همکاری کارت امتیازی متوازن (BSCol) به عنوان یک شرکت تابعه ، مارک جدیدی گرفت و تا سال 2007 مدیر اجرایی آن بود.  از سال 2015 ، گروه Palladium توسط GRM International خریداری شد (با نام تجاری مشترک Palladium International] نورتون و کاپلان همچنان وابسته به پالادیوم هستند.

 

نورتون و رابرت اس. کاپلان کارت امتیازی متعادل را ایجاد کردند ، ابزاری برای پیوند دادن اقدامات فعلی یک شرکت با اهداف بلند مدت آن. کاپلان و نورتون در سال 1992 در مقاله بررسی تجاری هاروارد ، کارت امتیازی متوازن: اقداماتی که عملکرد را هدایت می کنند ، روش کارت امتیازی متعادل را معرفی کردند.

 

 

مقالات:
 

 

رابرت ساموئل کاپلان (متولد 1940) یک دانشگاه حسابداری آمریکایی ، و استاد برجسته توسعه رهبری در دانشکده تجارت هاروارد است. وی به عنوان خالق کارت امتیازی متوازن شناخته شده است.  به همراه دیوید پی. نورتون.

کاپلان فعالیت علمی خود را در دانشکده تجارت Tepper در دانشگاه کارنگی-ملون در سال 1968 آغاز کرد. کاپلان لیسانس مهندسی برق و کارشناسی ارشد مهندسی برق را در انستیتوی فناوری ماساچوست گذراند.

 

بعداً ، کاپلان پس از خدمت به عنوان رئیس دانشگاه کارنگی-ملون از سال 1977 تا 1983 به نقش استاد ماروین بوور در زمینه توسعه رهبری در دانشکده بازرگانی هاروارد  پیوست.

 

برای دکترای تحقیقات عملیاتی ، به دانشگاه کرنل نقل مکان کرد. وی در سال 1994 از دانشگاه اشتوتگارت ، در سال 2006 از دانشگاه لودز و در سال 2008 از دانشگاه واترلو به دکترای افتخاری اعطا شد.

 

در سال 2006 ، نام کاپلان به تالار مشاهیر حسابداری اضافه شد. در همان سال ، وی جایزه کمک مادام العمر را از بخش حسابداری مدیریت انجمن حسابداری آمریکا دریافت کرد.

 

کاپلان و دیوید پی. نورتون کارت امتیازی متوازن را ایجاد کردند ، ابزاری برای پیوند دادن اقدامات فعلی یک شرکت با اهداف بلند مدت آن. کاپلان و نورتون در سال 1992 در مقاله بررسی تجاری هاروارد ، کارت امتیازی متوازن: اقداماتی که عملکرد را هدایت می کنند ، روش کارت امتیازی متعادل را معرفی کردند.

 

این روش توسط شرکتهای هر صنعت و گوشه و کنار جهان تایید شده است که توسط تالار مشاهیر کارت امتیازی متعادل پالادیوم برای اجرای استراتژی و گزارش ابزارها و روندهای مدیریت Bain & Company اثبات شده است. وی همچنین در زمینه های استراتژی ، حسابداری هزینه و حسابداری مدیریت منتشر کرده است. وی با دیوید پی. نورتون ، از گروه نرم افزاری ESM ، یک بنیانگذار است و به طور یکپارچه در کار رهبری فکر Palladium International و تکرارهای گذشته آن (به عنوان مثال ، Palladium Group ، Balanced Scorecard Collaborative ، Renaissance Worldwide) نقش داشته است. نورتون و کاپلان همچنان وابسته به پالادیوم هستند.

 

هزینه مبتنی بر فعالیت مبتنی بر زمان (TDABC):

 

کاپلان و استیون اندرسون با همکاری مشترک هزینه یابی مبتنی بر فعالیت یا TDABC ، ​​روشی را برای شرکت ها برای درک کامل هزینه ها و کمک به آنها برای دستیابی به راهی ساده تر و قدرتمندتر برای افزایش سود ارائه دادند. اخیراً ، این روش برای اندازه گیری هزینه های ارائه خدمات مراقبت های بهداشتی در کل مراقبت های بهداشتی ، در سطح شرایط پزشکی ، در زمینه مراقبت های بهداشتی اعمال می شود.

انتشارات منتخب:

 

    Kaplan ، Robert S. و David P. Norton ، نقشه های استراتژی: تبدیل دارایی های نامشهود به نتایج ملموس. مطبوعات تجاری هاروارد ، 2004.

    کاپلان ، رابرت اس و دیوید پی نورتون ، سازمان متمرکز بر استراتژی: چگونه شرکت های کارت امتیازی متعادل در فضای جدید کسب و کار پیشرفت می کنند. مطبوعات تجاری هاروارد ، 2001.

کاپلان همچنین یک نویسنده پرونده پربار است و از زمان انتشار این لیست برای اولین بار در سال 2016 توسط The Case Center ، به طور مداوم در میان 40 نویسنده پرونده برتر حضور داشته است. او در سال 2018/19  ، 12th در 2017/18 ، 12th در 2016/17  در رتبه 18 و در 16/5/2015 در رتبه 18  قرار گرفت.

 

او همچنین در لیست لیست نویسندگان برتر تاریخ مرکز پرونده مورد (شامل 40 سال) که در سال 2014 منتشر شد ، حضور داشت .

کاپلان ، رابرت اس. و دیوید پی. نورتون ، "کارت امتیازی متوازن: اقداماتی که باعث عملکرد می شوند" ، بررسی بازرگانی هاروارد ، ژانویه تا فوریه. سال 1992

کاپلان ، رابرت اس و دیوید پی. نورتون ، "کارت امتیازی متوازن: ترجمه استراتژی به عمل". مطبوعات تجاری هاروارد ، 1996.

کاپلان ، رابرت اس و دیوید پی نورتون ، "استفاده از کارت امتیازی متوازن به عنوان یک سیستم مدیریت استراتژیک." Harvard Business Review 74.1 (1996): 75-85

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی