مدرس و مشاوراستراتژیک رضا فضلعلی

مدرس استراتژیک مشاور استراتژیک رضا فضلعلی مدیریت استراتژیک

مدرس و مشاوراستراتژیک رضا فضلعلی

مدرس استراتژیک مشاور استراتژیک رضا فضلعلی مدیریت استراتژیک

مدرس و مشاوراستراتژیک رضا فضلعلی

مدرس استراتژیک مشاور استراتژیک رضا فضلعلی مدیریت استراتژیک 09122940409

  • ۰
  • ۰

 پیتر سنگه Peter Senge

متولد 1947 در استنفورد آمریکا. دارای مدرک مهندسی هوافضا از دانشگاه استنفورد، کارشناسی ارشد مدل سازی سیستم‌های اجتماعی از دانشگاه MIT و دکترای مدیریت از دانشگاه MIT.

بیشترین شهرت وی برای دو کتاب بسیار ارزشمند “رقص تغییر” و “پنجمین فرمان، سازمان‌های یادگیرنده” که به جرات می‌توان گفت دو تا از تاثیرگزارترین و بهترین کتب مدیریتی دو دهه اخیر است. در سال 1997 دانشگاه هاروارد کتاب پنجمین فرمان او را به عنوان یکی از مهمترین کتب مدیریتی 75 سال اخیر دنیا معرفی کرد. همچنین مجله «بیزنس استراتژی» سنگه را یکی از 24 نفری می‌داند که بیشترین تاثیر را در استراتژی کسب و کار در 100 سال اخیر داشته است.

علاقه ویژه او تمرکز زدایی از نقش رهبری در سازمان ها به منظور افزایش ظرفیت و استعداد افراد در جهت انجام کار بهره ور است

زندگی و حرفه

پیتر سنژ در استنفورد ، کالیفرنیا متولد شد. وی B.S. دریافت کرد. در مهندسی هوافضا از دانشگاه استنفورد. سنگ در حالی که در استنفورد بود ، در رشته فلسفه نیز تحصیل کرد. وی بعداً موفق به کسب مدرک M.S شد. در مدل سازی سیستم های اجتماعی از MIT در سال 1972 ، و همچنین دکترای مدیریت از دانشکده مدیریت MIT Sloan در سال 1978.

 

وی رئیس بنیانگذار انجمن یادگیری سازمانی (SoL) است. این سازمان به ارتباط ایده های بین شرکت های بزرگ کمک می کند. جایگزین سازمان قبلی موسوم به مرکز یادگیری سازمانی در MIT شد.

 

او یکی از بنیانگذاران است و در هیئت مدیره آکادمی تغییر سیستم می باشد. این سازمان غیرانتفاعی با رهبران همکاری می کند تا توانایی آنها در رهبری در سیستم های پیچیده اجتماعی را که بهزیستی بیولوژیکی ، اجتماعی و اقتصادی را پرورش می دهند ، رشد دهد. تمرکز بر روی ابزارهای تفکر ، روشها و رویکردهای مبتنی بر آگاهی است.

 

او از سال 1996 یک تمرین مدیتیشن منظم داشته و قبل از حضور در استنفورد ، با سفر به تاساجارا ، یک صومعه بودایی ذن ، مدیتیشن را شروع کرد. وی مراقبه یا اشکال مشابه از این روشهای مراقبه را توصیه می کند.

 

کار کردن

مهندس با آموزش ، پیتر محافظ جان اچ هاپکینز بود و کارهای مایکل پیترز و رابرت فریتز را از نزدیک دنبال کرده و کتابهای خود را بر اساس کارهای پیشگامانه با پنج رشته در فورد ، کرایسلر ، شل ، شرکت AT&T ، بیمه هانوفر ، و هارلی دیویدسون ، از دهه 1970.

 

توسعه سازمان

سنژ در سال 1990 با کتاب "رشته پنجم" به عنوان چهره اصلی در توسعه سازمانی ظهور کرد ، و در آن مفهوم سازمان یادگیرنده را توسعه داد. این سازمان را به عنوان سیستم های پویا (در Systemics تعریف شده) ، در شرایط سازگاری و بهبود مستمر ، مفهوم سازی می کند.

 

در سال 1997 ، هاروارد بیزینس ریویو (The Harvard Business Review) ، کتاب پنجم را به عنوان یکی از مهمترین کتابهای مدیریت 75 سال گذشته معرفی کرد. برای این کار ، او توسط "ژورنالیست استراتژی تجارت" "استراتژیست قرن" لقب گرفت ، که می گوید او یکی از معدود افرادی است که "بیشترین تأثیر را در شیوه تجارت امروز ما داشت".

 

فرضیه این کتاب این است که بسیاری از مشاغل در جستجوی بی پایان یک رهبر قهرمان هستند که می تواند مردم را به تغییر و تحول القا کند. این تلاش استراتژی های بزرگی را ایجاد می کند که هرگز به طور کامل توسعه پیدا نمی کنند. تلاش برای تغییر مقاومت ایجاد می کند که سرانجام بر تلاش غلبه می کند.

 

او معتقد است که شرکت های واقعی در بازارهای واقعی برای توسعه خود با فرصت ها و محدودیت های طبیعی روبرو هستند. بیشتر تلاش ها برای تغییر با مقاومت ایجاد شده توسط عادات فرهنگی نظام حاکم مختل می شود. هیچ مقدار مشاوره تخصصی مفید نیست. توسعه مهارت های تأمل و پرسش ضروری است تا بتوان مشکلات واقعی را مورد بحث قرار داد.

 

  • ۹۹/۱۰/۰۷
  • مدرس و مشاور مدیریت استراتژیک

استراتژیست قرن

رقص تغییر

سنگه

پنجمین فرمان

پیتر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی