فیلیپ کاتلر Philip Kotler
متولد 27 مه 1931 در شیکاگو آمریکا. خانواده او اصالتاً اوکراینی هستند. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه شیکاگو در اقتصاد و نیز مدرک دکترا از دانشگاه MIT در اقتصاد و همینطور مدرک فوق دکترای ریاضی از هاروارد و فوق دکترای علوم رفتاری از دانشگاه شیکاگوست. در حال حاضر وی استاد تمام دانشگاه نورت وسترن است.
درسال 2003 مجله تایمز از وی به عنوان یکی از سه چهره برتر و تاثیرگذار بازاریابی و مدیریت معرفی کرد.
البته در سال 2005 مجله مالی تایمز یک نظرسنجی از حدود 1000 مدیر اجرایی در بیش از 25 کشور دنیا انجام داد که بر اساس آن تاثیرگذارترین افراد در مدیریت کسب و کار را مشخص کند که کاتلر به عنوان نفر چهارم بعد از پیتر دراکر، بیل گیتس و جک ولش انتخاب شد.
وی بیش از 14 نشان افتخار از کشورهای مختلف دنیا دریافت کرد.
مهمترین کتاب کاتلر “مدیریت بازاریابی” است که در آن یکی از پایهایترین مفاهیم و اصول بازاریابی یعنی (Product, Price, Place, and Promotion) p 4را مطرح میکند. اصلی که میگوید اولین کار در کسب و کار این است که :
1. چگونه محصولمان را با توجه به نیاز مشتری مشخص کنیم؟
2. چگونه قیمتگذاری کنیم؟
3. چگونه توزیع کنیم؟
4. چگونه تبلیغ و ترویج کنیم؟
بعد از تعیین تکلیف همه اینهاست که باید به سراغ تولید برویم.
کاتلر بیش از 250 کتاب در زمینه بازاریابی نوشته است.
فیلیپ کاتلر نویسنده ، مشاور و استاد بازاریابی آمریکایی است. S. C. Johnson & Son استاد برجسته بازاریابی بین المللی در دانشکده مدیریت Kellogg در دانشگاه نورث وسترن (1962-2018). او تعریف آمیخته بازاریابی را ارائه داد. وی نویسنده بیش از 80 عنوان کتاب از جمله مدیریت بازاریابی ، اصول بازاریابی ، کاتلر در زمینه بازاریابی ، بینش بازاریابی از A تا Z ، بازاریابی 4.0 ، مکان های بازاریابی ، بازاریابی ملل ، آشوب ها ، بازار خود راه رشد ، برنده شدن بازارهای جهانی ، بازاریابی استراتژیک برای سازمان های مراقبت های بهداشتی ، بازاریابی اجتماعی ، بازاریابی رسانه های اجتماعی ، ماجراهای من در بازاریابی ، فقر در خارج و خارج و پیروزی در نوآوری. کاتلر بازاریابی استراتژیک را به عنوان "پیوندی بین نیازهای جامعه و الگوی واکنش صنعتی آن" توصیف می کند.
کاتلر به ایجاد زمینه ای برای بازاریابی اجتماعی کمک کرد که متمرکز بر کمک به افراد و گروه ها باشد تا رفتارهای خود را نسبت به سبک زندگی سالم و ایمن اصلاح کنند. وی همچنین مفهوم "بازاریابی مجدد" را برای کمک به وظیفه کاهش سطح تقاضا ایجاد کرد. وی همچنین مفاهیم "مشتری های جدید" ، "جوی" و "بازاریابی اجتماعی" را توسعه داد. بسیاری از محققان وی را "پدر بازاریابی مدرن" می دانند.
آخرین کار کاتلر بر عدالت اقتصادی و کاستی های سرمایه داری متمرکز است. وی مقابله با سرمایه داری: راه حل های واقعی برای یک سیستم اقتصادی آشفته را در سال 2015 ، دموکراسی در حال زوال: بازسازی آینده آن در سال 2016 ، "پیشبرد منافع مشترک" در سال 2019 و فعالیت تجاری: از هدف تا عمل در سال 2018 را منتشر کرد.
در سال 1967 ، کاتلر مدیریت بازاریابی: تجزیه و تحلیل ، برنامه ریزی و کنترل را در چاپ پانزدهم خود منتشر کرد ، {2016} و کتاب درسی است که به طور گسترده در جهان در مدارس تحصیلات تکمیلی کسب و کار پذیرفته شده است. در حالی که کتاب های درسی بازاریابی قبلی بسیار توصیفی بودند ، این متن برای اولین بار از علوم اقتصادی ، نظریه سازمانی ، روانشناسی رفتار و انتخاب و تجزیه و تحلیل استفاده شد. این تئوری و عمل را توصیف کرد و از یافته های مطالعات تجربی و مواردی بهره گرفت. در 9 دسامبر 1996 ، روزنامه فایننشال تایمز از مدیریت بازاریابی به عنوان یکی از 50 کتاب برتر تجارت در همه زمان ها نام برد {9 دسامبر 1996}
کاتلر نویسنده و نویسنده بیش از 166 مقاله منتشر شده و 80 کتاب است .کاتلر همچنین کتابهایی درمورد موضوعاتی همچون مسئولیت اجتماعی شرکت ، آموزش ، محیط زیست ، بازاریابی دولتی ، خدمات بهداشتی ، مهمان نوازی ، نوآوری ، موزه ها ، هنرهای نمایشی ، بازاریابی محلی ، فقرزدایی ، خدمات حرفه ای ، نهادهای مذهبی ، جهانگردی ، سرمایه داری و دموکراسی نوشته است.
از کاتلر دعوت شد تا اولین افسانه بازاریابی باشد. مقالات منتشر شده وی در نه جلد افسانه ها در سری بازاریابی ارائه شده ، مورد تحلیل و تفسیر قرار گرفته است: فیلیپ کوتلر ، ویرایش شده توسط پروفسور جگدیش شت {2012}
در سال 2014 ، او وبلاگی را در fixcapitalism.com راه اندازی کرد که دارای مقالات زیادی در مورد کارایی سرمایه داری برای افراد بیشتر بود.
در سال 2016 ، وی (با کریستین سارکار) مجله بازاریابی ، یک سایت آنلاین که به اشتراک گذاری بینش و روش های بعدی در بازاریابی اختصاص دارد ، بنیان نهاد.
در سال 2017 ، کاتلر زندگینامه خود را منتشر کرد - ماجراهای من در بازاریابی ، گزارشی از تجربیات خود از سالهای شکل گیری تا به امروز ، از جمله دیدگاه های خود در مورد موضوعاتی مانند بازاریابی مجدد ، فعالیت تجاری نام تجاری ، بازاریابی هنر ، بازاریابی مکان ، و همچنین چالش های پیش روی سرمایه داری ، دموکراسی و منافع عمومی.
در سال 2018 ، کاتلر با همکاری دیوید هول و جیسون ووس ، آینده اندیشکده ای به نام موسسه ساراسوتا تاسیس کرد. TSI جلسات عمومی را حمایت مالی می کند و مقالات قابل بررسی در ده حوزه: فناوری ، سیاست های عمومی ، منابع طبیعی ، بازاریابی و رسانه ها ، هوش ، مراقبت های بهداشتی ، آموزش ، دموکراسی ، تغییر اقلیم و اقتصاد را منتشر می کند.
در سال 2018 ، با کریستین سارکار ، وی با تاسیس ActivistBrands.com ، یک منبع آنلاین در رابطه با فعالیت های پیشروانه برند.
در سال 2019 ، کریستین سارکار و کاتلر پروژه ای منبع باز را برای مدل سازی فوری ترین مشکلات جهان آغاز کردند. پروژه Wicked7 با هدف ایجاد یک جنبش آنلاین از افراد و موسسات علاقه مند به یافتن "راه حل های فضیلت" برای فشردن مشکلات شریرانه است.