مدرس و مشاوراستراتژیک رضا فضلعلی

مدرس استراتژیک مشاور استراتژیک رضا فضلعلی مدیریت استراتژیک

مدرس و مشاوراستراتژیک رضا فضلعلی

مدرس استراتژیک مشاور استراتژیک رضا فضلعلی مدیریت استراتژیک

مدرس و مشاوراستراتژیک رضا فضلعلی

مدرس استراتژیک مشاور استراتژیک رضا فضلعلی مدیریت استراتژیک 09122940409

  • ۰
  • ۰

کنت ریچموند اندروز    Kenneth Richmond Andrews

متولد 24 مه  1916 کانکتیکت

درگذشت 4 سپتامبر 2005 (در سن 89 سالگی)دورهام ، نیوهمپشایر

ملیت آمریکایی ،

معروف به مفهوم استراتژی کسب و کار

 

تحصیلات :

 

 در سال 1937 از دانشگاه وسلیان در مقطع کارشناسی ارشد در زبان انگلیسی فارغ التحصیل شد.

در سال 1946 به دانشکده دانشکده بازرگانی هاروارد پیوست تا تدریس در امور اداری را به دانشجویان MBA انجام دهد. وی پایان نامه دکترای خود را در مورد مارک تواین در سال 1948 به پایان رساند. تقریباً در سال 1950 وی عضو قابل توجهی از تیم کوچک توسعه دهنده دوره سیاست تجارت HBS بود.

 

افتخارات:

 

وی به دنبال دکترای انگلیسی در دانشگاه ایلینوی در اوربانا شامپاین رفت اما در جنگ جهانی دوم به نیروی هوایی ارتش اعزام شد. وی در مدرسه کنترل آماری خدمت کرد ، در محوطه دانشکده بازرگانی هاروارد برگزار شد و توسط اعضای هیئت علمی تدریس می شد. اندروز با درجه سرگردی از ارتش بازنشسته شد.

 

در سال 1965 ، کتاب تأثیری بسیار تأثیرگذار "سیاست تجارت: متن و موارد" منتشر شد و اندروز را به عنوان نویسنده بخش متن تأیید کرد. بخش متن نیز به طور جداگانه با نام اندروز در سال 1971 منتشر شد.  چندین نسخه از هر دو کتاب در دهه 1980 ظاهر شد.

 

علاوه بر اینکه شاید اولین مفهوم استراتژی کسب و کار است که به طور معمول در دوره های رسمی تدریس می شود ، به نظر می رسد دیدگاه خاص تشکیل استراتژی که اندروز آموزش داده بسیاری از احکام اساسی استراتژی را برای چندین شاخه از ادبیات استراتژی ارائه داده است.سند مبانی نظریه استراتژی چمبرلین وی را "با نفوذترین نویسندگان بنیادی ادبیات استراتژی" می داند.اگرچه او تعدادی از دستورات استراتژی را معرفی کرد ، اندروز مفهوم مفصلی از استراتژی ارائه نداد. در عوض وی گفت که وی "کنار گذاشتن مسئله تمایز بین اهداف ، سیاست ها و برنامه های اقدام" را ترجیح داد. بعلاوه اندروس ادعا نکرد که منشأ تمام احکامی است که بیان کرده است ، و اشاره شده است که برخی از آنها قبلاً توسط فیلیپ سلزنیک در سال 1957  یا آلفرد دی. چاندلر  در سال 1962 معرفی شد.

 

مدل مدیریت استراتژیک آندروز:

 

در سال 1965 ، کنت اندروز یک مدل ساده را توسعه داد. این مدل شامل انتخاب یک استراتژی است ، اما اجرا و کنترل را نادیده می گیرد. یکی از اولین مدل های مدیریت استراتژیک توسط «آندروز» (Andrews) در سال ۱۹۷۱ ارائه شده است. در این مدل اولیه از مدل های مدیریت استراتژیک روابط مختلفی بین تدوین، استراتژی و اجرای آن وجود دارد. تدوین و اجرای استراتژی به‌صورت یک‌طرفه به استراتژی مرتبط شده‌اند؛ اما تدوین و اجرا با یک فِلِش دوطرفه به هم مرتبط شده‌اند. این مدل به ما می‌گوید که آیا بین اهداف سازمان و نتایج حاصل از استراتژی انحرافی وجود دارد یا خیر.

درصورتی‌که مقدار نتایج به دست آمده کمتر از اهداف مورد نظر باشد، استراتژی‌ها مجدداً تدوین می‌شوند. این امر یک فرآیند تکرار شونده را نشان می‌دهد. بازخور بین مراحل گوناگون بسیار مهم است. ارزش‌های شخصی و آمال مدیریت به عنوان منابع تغییر سازمانی در نظر گرفته می‌شوند؛ بنابراین، استراتژی برای منعکس ساختن روابط پویا بین بخش‌های مورد نظر تغییر می‌کند. در این مدل، اجرای استراتژی بر ساختار و روابط سازمانی، فرآیندها و رفتار و رهبری اثر گذار است .

 

فهرست کتب:

 

    اندروز ، کنت ریچموند ، 1951 ، آموزش اجرایی به روش موردی ، Harvard Business Review ، vol. 29 ، نه 5 ، صفحات 58–70.

    اندروز ، کنت ریچموند ، 1971 ، مفهوم استراتژی شرکت ، ریچارد دی ایروین ، هوموود.

    اندروز ، کنت ریچموند ، 1971 ، افق های جدید در استراتژی شرکتی ، فصلنامه مک کینزی ، ج. 7 ، نه 3 ، صص 34–43.

    اندروز ، کنت ریچموند ، 1973 ، آیا می توان بهترین شرکت ها را اخلاقی داد؟ ، Harvard Business Review، vol. 51 ، شماره 3 ، ص 57-64.

    اندروز ، کنت ریچموند ، 1980 ، مسئولیت مدیران برای استراتژی شرکت ها ، هاروارد تجارت بررسی ، جلد. 58 ، شماره 6 ، صص 30–42.

    اندروز ، کنت ریچموند ، 1981 ، استراتژی شرکتی به عنوان عملکرد حیاتی هیئت مدیره ، هاروارد تجارت ریویو ، ج. 59 ، نه 6 ، ص 174–180.

    اندروز ، کنت ریچموند ، 1981 ، پخش مجدد نقش هیئت مدیره در تدوین استراتژی ، Harvard Business Review ، vol. 59 ، نه 3 ، ص 18–23.

    اندروز ، کنت ریچموند ، 1984 ، استراتژی شرکتی: نامشهودهای اساسی ، فصلنامه مک کینزی ، شماره. 4 ، ص 43–49.

    آموخته ، ادموند فیلیپ ، کریستنسن ، سی رولند ، اندروز ، کنت ریچموند و گوت ، ویلیام دی. ، 1965 ، سیاست تجارت: متن و پرونده ها ، اروین ، هوموود.

 

 

  • ۹۹/۰۹/۰۳
  • مدرس و مشاور مدیریت استراتژیک

کنت ریچموند اندروز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی